onsdag 23. april 2008

Hyggelig! Både på ordentlig og nasalt

Sykt barn de første to dagene i ny jobb, og ferie-diskusjon på den tredje..kanskje ikke topp start, men unektelig god test på arbeidsmiljøet. Og det virker helt supert, faktisk. Har tro på jobben ellers også, det føles bra. (Nei, det er ikke bare noe jeg sier i tilfelle sjefen skulle lese bloggen. Føles bra å faktisk kunne være litt positiv en gang i mellom, ikke egentlig mitt spesiale ellers kanskje). Om jeg hadde vært amerikansk hadde jeg faktisk sagt at jeg var "excited" til å komme i gang. Hva skal man egentlig si i norsk versjon av det, "å være spent" eller "å glede seg" blir litt kleint. Kanskje man er for kynisk for den slags uttrykk? Litt som "nice to meet you", man vet jo ikke om det egentlig er noe nice i det hele tatt. Funker for øvrit etter min mening dårlig med den "hyggelig!" som folk driver med. Jeg har jo overhodet ikke noe mot overfladiskhet men det blir bare for eplekjekt for meg. Klarer stort sett ikke å la være å høre for meg et sånt nasalt eiendomsmegler-tonefall når noen sier det. Men bør kanskje revurdere dette, er det kanskje egentlig hyggelig å si "hyggelig!"?

Ingen kommentarer: